czwartek, 24 maja 2012

Umysłom ścisłym

Klasa matematyczna, pierwsza. Kartkówka. Za moich czasów to się robiło w klasie czwartej, może piątej - podstawówki. A tu ogólniak. I czytamy...

  • Trójkąt prostopadły.
  • W czworokąt można wpisać okrąg, wtedy gdy dwusieczne wszystkich boków przetną się w punkcie.
  • Środek okręgu jest w miejscu przecięcia jego wysokości.
  • Środek okręgu jest to miejsce w którym skupiona jest cała masa trójkąta.
  • Środek ciężkości trójkąta to prosta dzieląca kąty trójkąta. Dzieli większy trójkąt na dwa mniejsze.
  • Suma kątów trójkąta prostokątnego wynosi 90 st.
  • Przekątna przecina trójkąt pod kątem prostym. Wzór na przekątną  d=√a2+b2

Nie, kochani, to nie jest fake. To autentyki. A teraz niech ktoś ocuci Atlu... :-)

* * *
Niedawno przypełzłem z wiązanki. Wiązanka to: lekcje, rada i zebranie z rodzicami - wszystko jednego dnia, w szkółce od rana do wieczora, przy niefartownym układzie nawet 13 godzin w pracy. 
Na szczęście dziś obeszło się bez ekscesów, ale wyszedłem zmęczony. Paru rodziców nie przyszło, choć to zebranie obowiązkowe (zagrożenia) i bedę musiał ich obsyłać poleconymi z info że ich pociechy mogą dostać jedynkę. W sumie nie mogę na moich rodziców narzekać, bo chodzą nieźle, choć z drugiej strony mam i takich, którzy dziś pojawili się drugi raz - poprzednio byli we wrześniu i przez wszystkie miesiące "pomiędzy" nie odczuwali potrzeby kontaktu ze szkołą ich dziecka.

5 komentarzy:

  1. I to w klasie matematycznej? niezłe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Ucz tu, człowieku, takie orły i orlice matmy w zakresie ROZSZERZONYM!

      Usuń
  2. O matko i córko!!! Co to za polonistyczne cuda!! Może matematyk nie musi rymować układając zadanie z treścią, ale powinien umieć zdefiniować podstawowe pojęcia matematyczne, których przecież używa.

    Teraz rozumiem dlaczego w gimnazjum musiałem się nauczyć tych (wówczas wydających mi się durnowatych) regułek czy twierdzeń. Przynajmniej później żaden nauczyciel od historii (czyli jakby nie patrzeć przeciwna strona nauki) nie miał ze mnie polewki.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak to wczoraj przeczytałem, późno wieczorem to moje pierwsze pytanie skierowane do siebie było: "Czy ja coś piłem ?. Nic nie pisz bo się wydurnisz. Jutro sprawdzisz może to tylko sen.", czytam dziś i nadal jest to cudo. Słynna szkoła polskich matematyków w grobie się przewraca i wcale nie jest im do śmiechu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie sen, a Polska właśnie! Anno Domini 2012. Dodaj do tego ewolucję systemu oceniania w kierunku dawania punktów za znalezione pozytywy i broń Boże nie odejmowania punktów za nonsensy.

      Usuń