poniedziałek, 11 czerwca 2012

Cisi i spokojni Krzyżacy

Powrót do pracy po długim "bożocielnym" weekendzie jakoś bez entuzjazmu. Raczej wręcz z niechęcią pewną i tęsknotą za końcem zajęć. Trochę to głupie i absurdalne, zważywszy na to, że koniec roku będzie dla innych początkiem laby, a dla mnie tylko drobną zmianą anturażu, bo siedzę na rekrutacji. A więc w pracy jeszcze 5 tygodni. Absurdalne także dlatego, że urlop będzie jak zwykle torturą - nie mam co z sobą zrobić i mnie nosi. Sam na sam ze swoimi demonami - nie w kij dmuchał; nawet bracia Winchester mogliby nie dać rady. ;-) Obawiam się, że modelarstwo nie wystarczy, żeby  mnie zająć przez te 6 tygodni wakacji [1].

A mimo to chciałbym, aby lekcje się już skończyły. Zmęczyła mnie jałowość i bezowocność tej pracy. Jeszcze dziś oddałem sprawdziany humanie. Materdeja! Jakie głupoty popisali... jaki bełkot, jakby się upalili czymś... dyrdymały rozpaczliwe. I nieuctwo do tego, bo większości nie chciało się nawet nauczyć podstaw, a zakres materiału był specjalnie bardzo mały. 

  • "Turcy Rosmańscy",[2] 
  • "Dynastia Jagiellonów zaczęła się od 1386, kiedy Jagiełło i Jadwiga złączyli się."
  • "W 1392 r. Jagiełło zawarł umowę z bratem Klejstutem."
  • "W polityce dynastycznej Jagiellonowie walczyli o tron czeski, węgierski i litewski."
  • O wojnach polsko-krzyżackich w XV w.: "Krzyżacy żyli cicho i spokojnie nie wadząc nikomu."

Jak się czyta takie i podobne cuda, to odechciewa się wszystkiego. Jakbym w ogóle lekcji nie przeprowadził.

Do tego jeszcze Trocki podżerający na pierwszej ławce i bezczelnie śmiejący mi się w twarz. A co ja mogę mu zrobić? Mogę mu skoczyć - ładownica pusta. Jedynkę postawić? I tak oceny rocznej mu to już nie zmieni. Ocenę zachowania obniżyć? A kogo ona obchodzi? Za drzwi wyrzucić? Nie wolno. Do dyrektorki na dywanik wysłać? Bardzo źle widziane - nauczyciel ma sobie sam radzić. Jeśli wysyła ucznia do dyrektora to nauczycielem złym i niekompetentym jest. Jak opieprzy odpowiednio szczeniaka - zrobi się awantura i odpowie za znieważenie ucznia oraz za niewydolność wychowawczą i brak profesjonalizmu.
Napisałem do matki - obiecała porozmawiać. Zobaczymy co to da.

_______________________________________
[1] Owszem - 6 tygodni, a nie jak to ludzie powszechnie klepią - 2 miesiące.

[2] Pewnie sieć drogerii Rossmann to ich dzieło. W końcu w Dojczlandii pełno Turków siedzi - ani chybi ci sami.

2 komentarze:

  1. To smutne, że nie cieszysz się z urlopu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano, może i smutne. Ale w pewnym sensie przywykłem do tego, bo nie znam innego. :-(

      Usuń