niedziela, 2 października 2011

Komputer w pracowni to jednak sztuka jest


Po fafnastu dniach eksponowania kompa i monitora luzem w mojej sali nadszedł czas na uruchomienie tych czcigodnych zabytków. [1]

Uwertura

Señor Infor: Czy masz rozgałęziacz w pracowni?
Ja: Nie mam.
Señor Infor: To ci nie zainstaluję. Musisz mieć rozgałęziacz. Jak będziesz miał to przyjdź i mi powiedz, a ja ci wtedy zainstaluję i będziesz miał.

I akt. Następny tydzień.

Señor Infor: Rozgałęziacz masz?
Ja: Mam mieć. Zamówiłem w administracji i już powinien być.
Señor Infor: To jak będziesz miał to sam sobie to podłączysz, przecież to proste jest i już masz.
Ja: A jeszcze czego! Podłączyć kabelki to dla mnie żaden problem, ale te czary mary z instalacją, klikanie w cośtam w programach, to ja o tym nie mam zielonego pojęcia. Ty mi to musisz zrobić, bo ja się nie znam. No, to weź rozgałęziacz z administracji i kiedy Ci pasuje podłącz mi te wszystkie ustrojstwa.
Señor Infor: No ty niemożliwy jesteś! To ja mam latać do administracji po twój przedłużacz?! [do kolegi] Ty słyszałeś? Ja sam to mam wszystko zrobić?! [do mnie] Na szóstej lekcji ci pasuje?

II akt. Szósta lekcja.

Wkracza Señor Infor  

Señor Infor: Zaraz to będziesz miał.
Ja: OK.
Lekcja trwa, Señor Infor krząta się przy kompie, wychodzi, coś przynosi; kwadrans jeden, drugi, trzeci.
Kilka minut do dzwonka.
Señor Infor: Ja ci tego nie zrobię. Sygnału wi-fi nie ma.
Ja: Jak to nie ma?
Señor Infor: No nie ma, do tej części budynku dociera może 10% sygnału.
Ja: Ale w niektórych salach jest.
Señor Infor:  Owszem - jest, ale tylko w tych blisko sekretariatu - ich nadajnik to jedyne działające źródło sygnału w szkole. A tutaj powinieneś korzystać z nadajnika w pokoju nauczycielskim, ale on sygnału nie daje.

Kurtyna 

Nauczycielowi dostęp do internetu przecież niezbędny nie jest bo zawsze może "coś tam dzieciakom zadać", a jak administracja ma bez netu pracować?
No nie da się! Co nie, panie Boczku?!
__________________________________
[1] 15 cali kineskopu i coś koło 1,2 GHz procek...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz